Södra Sandby IF

Bli medlem i Södra Sandby IF
BLI MEDLEM
Friidrott

Södra Sandby IF Friidrott är öppen för barn och ungdomar 7-10 år. Vill man satsa vidare som efter 10 års ålder, så rekommenderar vi t.ex. IFK Lund, men man får gärna fortsätta som ledare i SSIF.

För att bli medlem;

Klicka på denna länken för att anmäla ert barn / ungdom :
Bli Medlem  Välj lag yngregrupp
När man lägger upp sig som medlem så får man prova på i 3-4 veckor.

Kontakt
Ta gärna kontakt med en av ledarna (se Truppen) annars skicka ett epost ill info@ssif.se

Sportadmin

Kallelser och mejl skickas till epost och till sporatmin appen som vi rekommenderar att ni laddar ner:

Appstore (iOS): https://itunes.apple.com/se/app/sportadmin-medlemsapp/id1225556243
Google Play (Android): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sportadmin.medlemsapp

Föräldramedverkan
Vi ser gärna att föräldrar hjälper till med enklare uppgifter på träningarna, det visar barnen engagemang, samarbete och bidrar till en effektivare träning. Det är dock alltid tränaren/na som leder träningen och fördelar uppgifterna. De kan till exempel vara att kratta längdhoppsgrop, rulla tillbaka kulor eller lägga upp höjdhoppsribban.
Föräldrar bör lämna mobilnummer så vi kan nå er vid behov, tex om något barn inte hämtas efter träningen.

Tävlingar
Vi ser gärna att ungdomarna tävlar från ca 9 års ålder. Det är självklart helt frivilligt men bidrar till att göra träningen rolig, se resultaten av sin träning och stärker även kamratskapen. Läs mer om tävlingar här och tävlingprogram här

Klubbrekord mm.
Se under flik Dokument »
Aktuella träningstider
2023-10-06 07:50

From 7/10 går yngregruppen (7-10 år) över till lördagsträningar.

Träning under hösten/vintern sker enligt följande:

Oktober månad tränar vi utomhus på Sandbyvallen i Södra Sandby kl.9.00-10.30. Ta med inneskor då vi vid dåligt väder flyttar in träningen till Killebäckshallen.

From november tränar vi inomhus i Killebäckshallen i Södra Sandby kl.9.00-10.30. Ta med inneskor!

Välkomna!

BLI MEDLEM